روز جهانی سلامتی

روز جهانی سلامتی چه روزی است و چرا اینگونه نامگذاری شده؟ یکی از عواملی که اهمیت زیادی در سلامتی دارد چیست؟ در این مقاله بیشتر بخوانید

سلامتی در دهخدا به معنی عافیت و تندرستی آمده است و از نظر سازمان جهانی بهداشت، سلامتی حالتی از سلامت جسمی، روحی و اجتماعی بوده و صرفاً مربوط به عدم وجود بیماری یا ناتوانی است. برخورداری از بالاترین سطح استاندارد بهداشتی یکی از حقوق اساسی هر انسانی بدون توجه به نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، شرایط اقتصادی یا اجتماعی است. سلامت همه مردم برای دستیابی به صلح و امنیت اساسی است و منوط به همکاری افراد و کشورهاست. در این مقاله درباره نامگذاری روز جهانی سلامت و یکی از عواملی که تاثیر به سزایی در سلامتی میگذارد بخوانید.

روز جهانی سلامتی
روز جهانی بهداشت روزی جهانی برای آگاهی سازی درباره سلامت است که تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی WHO و همچنین سایر سازمان های مرتبط در 7 آوریل مصادف با 18 فروردین هر سال برگزار می شود. برای اولین بار مجمع جهانی بهداشت تصمیم گرفت روز جهانی بهداشت را در 7 آوریل سال 1950 جشن بگیرد. روز جهانی بهداشت به مناسبت تأسیس WHO برگزار می شود و این سازمان از این روز به عنوان فرصتی برای جلب توجه جهانیان به یک موضوع مهم استفاده میکند. در دوران همه گیری ویروس کرونا، مردم بیش از پیش اهمیت سلامتی را درک کردند. عده ای از جمعیت جهان به دلیل اینکه در شرایط متفاوتی متولد شده اند، دسترسی بهتری به امکانات بهداشتی و سلامت دارند. سازمان جهانی بهداشت در تلاش است تا فاصله بین مردم را کم کند و امکان دسترسی همگی را به امکانات سلامتی یکسان کند. از بدو تأسیس، موضوعات بهداشتی و دسترسی به مراقبت های بهداشتی توسط مردم سراسر جهان در روز جهانی بهداشت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سازمان بهداشت جهانی هر ساله مضمون متفاوتی برای این روز در نظر میگیرد که در مدارس ، سمینارها ، کارگاه ها و مجامع برجسته می شود. هدف این روز ایجاد آگاهی درباره مسائل بهداشتی به ویژه افراد بی بضاعت و اقلیت کم برخوردار در مناطق فقیر در سراسر جهان است و همچنین یادآوری میکند که باید قدردان سلامتی خود باشیم و از خود بیشترمراقبت کنیم.

سوما، راز سلامتی
یکی از عواملی که در سلامتی انسان تاثیر به سزایی دارد، آب مصرفی است. دسترسی به آب سالم برای حفظ سلامتی و بهداشت ضروری است. بسیاری از افراد همچنان دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند و از منابع باز، آب مصرفی شان را تهیه میکنند. سوما تولید کننده مخازن مخصوص آب آشامیدنی است و با قیمتی مناسب مخازن را عرضه میکند تا همه مردم توانایی خریداری تانکرها را داشته باشند. این مخازن سه لایه بوده و از تابش نور خورشید به داخل مخزن که مهمترین عامل ایجاد جلبک است جلوگیری میکند. درب مخازن دارای سوپاپ بوده و هوای داخل منبع آب را تنظیم میکند. درب این مخازن به گونه ای طراحی شده است که فضای کمتری را اشغال کند و ارتفاع کمتری نسبت به دیگر مخازن موجود در بازار دارد. ما به سلامتی شما اهمیت میدهیم و این روز را به عنوان یکی از فعالان در این حوزه گرامی میداریم.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.