7 مزیت استفاده از مخازن پلی اتیلن نسبت به مخازن فلزی

مخازن پلاستیکی به دلیل مزایای  که دارند بیشتر از مخازن فلزی مورد توجه قرار گرفته اند. در این مقاله قصد داریم درباره 7 مزیت استفاده از مخازن پلی اتیلن نسبت به مخازن فلزی صحبت می‌کنیم.

آب اهمیت ویژه‌ای در زندگی تمام موجودات زنده در کره زمین دارد. در سالیان دور مردم نیاز خود را از طریق چشمه‌ها و رودهای روان تأمین می‌کردند که این کار خطر بروز مشکلات فراوان بهداشتی رو به همراه داشت. به‌مرورزمان محل نگهداری آب آشامیدنی از ظرف‌های سر باز به تانکرهای سنگین فلزی تغییر پیدا کرد. مخازن فولادی به‌طور سنتی اولین انتخاب برای ذخیره آب بودند، اما محدودیت‌ها و مشکلات زیادی همچون وزن بالا، خوردگی، ایجاد جلبک و غیره دارند. به همین دلیل امروزه مخازن پلی‌اتیلن جای تانکرهای فلزی را گرفتند. در این مقاله قصد داریم تا به 7 مزیت استفاده از مخازن پلی‌اتیلن نسبت به مخازن فلزی اشاره کنیم.

مزایای استفاده از مخازن پلی‌اتیلن
استفاده از مخازن پلی‌اتیلن دارای مزایای مختلفی است که به 7 مورد از آن اشاره می‌کنیم.

  1. وزن کم مخازن پلاستیکی
    ازآنجاکه وزن مخازن پلی‌اتیلن نسبتاً کم بوده و بسیار بادوام هستند، حمل‌ونقل آن‌ها نیز آسان است. وزن مخازن استیل بسیار بیشتر از مخازن پلاستیکی است و معمولاً برای انتقال آن‌ها به محل موردنظر به جرثقیل نیاز است. مخازن پلاستیکی در مقایسه با مخازن فلزی سبک‌تر هستند و می‌توانند به‌راحتی منتقل و نصب شوند. در صورت وجود زمین‌های تپه‌ای یا بلند این مزیت درباره‌ی مخازن پلی‌اتیلن وجود دارد.
  2. نصب آسان
    سطحی که مخازن استیل بر روی آن قرار می‌گیرند قبل از نصب مخزن به آماده‌سازی دارد. این آماده‌سازی می‌تواند شامل تهیه حلقه‌های فولادی گران‌قیمت و یک پایه بتونی باشد تا ته آن زنگ نزند. و اما مخازن پلاستیکی تا جایی که چیز تیزی در زیر آن وجود نداشته باشد، می‌توانند بر روی هر سطح صافی بنشینند.
  3. نگهداری آسان
    برای نگهداری مخازن فلزی نیاز به رنگ کردن، در نظر گرفتن یک محل مناسب برای قرار دهی مخزن، بررسی داخل تانکر و مراقبت برای جلوگیری از ایجاد ترک و جلبک است. برخلاف تانکرهای فلزی، مخازن پلی‌اتیلن تقریباً نیاز به هیچ نگهداری خاصی ندارند. مخازنی که مخصوص نگهداری آب آشامیدنی تولیدشده‌اند سه‌لایه هستند و از تابش نور خورشید به داخل مخزن که از مهم‌ترین عوامل ایجاد جلبک است جلوگیری می‌کنند. همچنین مخازن پلی‌اتیلن نیاز به بازرسی داخلی برای نشت و ترک ندارد.
  4. تنوع بیشتر
    مخازن فلزی به‌صورت دایره‌ای و دارای سقف مخروطی هستند. ممکن است قطر آن‌ها تغییر کند اما شکل اصلی آن‌ها یکسان است. از طرف دیگر، مخازن پلاستیکی در اشکال و اندازه‌های متنوع‌تری تولید میشن. از عمودی، افقی، مکعبی، بیضی، قیفی گرفته تا مخازن نیسانی، آسان رو و زیر پله‌ای. مطمئناً یک مخزن پلاستیکی متناسب با نیازهای شما در بازار وجود دارد اما این امکان درباره مخازن فلزی وجود ندارد زیرا اشکال آن بسیار محدود است.
  5. مقاوم در برابر نشت
    بزرگ‌ترین مزیت مخازن پلاستیکی نسبت به مخازن فلزی این است که به‌مرورزمان زنگ نمی‌زنند و نیازی به جایگزین شدن ندارند. طول عمر آن‌ها نیز به دلیل اینکه برای نگهداری مایعات تولیدشده‌اند زیاد است. مخازن ذخیره‌سازی پلی‌اتیلن مقاوم در برابر نشت آب هستند زیرا ساختاری مقاوم و بدون درز دارند. مخازن فلزی با گذشت زمان دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند. کیفیت مخازن پلی‌اتیلن به دلیل روش ساخت و کیفیت ساخت می‌تواند در برابر نشت بسیار مقاوم باشد.
  6. مناسب برای آب آشامیدنی
    معمولاً بزرگ‌ترین تهدید برای سازه‌های فولادی و فلزی، رطوبت است. ساختمان‌های فلزی، در برابر صدمات یا آسیب‌هایی مانند آتش‌سوزی، طوفان و باران‌های سیل‌آسا بسیار مقاوم هستند؛ بااین‌حال اگر به‌خوبی پوشش داده نشوند، رطوبت در طولانی‌مدت باعث زنگ‌زدگی آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از زنگ زدن مخازن فلزی، دیواره مخازن را با روی گالوانیزه می‌کنند. اگرچه این کار خطری برای سلامتی ندارد اما می‌تواند طعم آب آشامیدنی را تحت تأثیر قرار دهند. مطالعات انجام‌شده بر روی برخی مخازن فولادی، سطح مضر سرب را نیز نشان داده است. و اما مخازن پلی‌اتیلن دارای گواهینامه ایمنی مواد غذایی و نشان استاندارد هستند و کاملاً مناسب استفاده برای آب آشامیدنی می‌باشند.
  7. مقرون‌به‌صرفه
    علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، نصب، تعمیر و نگهداری، مخازن پلی‌اتیلن گاهی اوقات بیشتر از مخازن فلزی دوام می‌آورند. بنابراین نیازی نیست تا آن را تا سالیان سال تعویض کنید. قیمت مخازن پلی‌اتیلن به‌ویژه مخازن سوما بسیار کمتر از مخازن فلزی بوده و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار می‌باشند.

هر وقت تصمیم به تهیه تانکر ذخیره‌سازی گرفتید، این دو نکته را در نظر بگیرید:
• نصب مناسب برای به حداکثر رساندن عمر مخزن ذخیره‌سازی بسیار مهم است
• ماده‌ای که داخل مخزن نگهداری می‌کنید، طول عمر مخزنتان را تعیین می‌کند

مخازن سوما از جنس پلی‌اتیلن مرغوب بوده و مخصوص نگهداری آب آشامیدنی هستند. درب این مخازن به‌گونه‌ای تعبیه‌شده که ارتفاع کمتری داشته باشند تا مشکلی برای قرار دهی آن در محل‌های مختلف نداشته باشید. درب مخازن سوما دارای سوپاپ بوده و هوای داخل تانکر را تنظیم می‌کند. اولین هدف ما برای تولید این مخازن، ایجاد دسترسی آسان به آب آشامیدنی برای ایرانیان است. بنابراین قیمت محصولات نسبت به کیفیت آن‌ها بسیار مناسب بوده تا قابل‌استفاده برای تمام اقشار باشند. برای تهیه محصولات باکیفیت سوما به نمایندگی‌های فعال در سراسر ایران مراجعه کنید. همچنین می‌توانید لیست نمایندگی‌ها را از قسمت "از کجا بخریم؟" مشاهده و یا با شماره تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.