مخزن افقی بخرم یا عمودی؟

زمانیکه تصمیم به خرید یک مخزن آب می‌گیرید یکی از سوالاتی که به احتمال زیاد براتون پیش میاد اینه که مخزن عمودی بهتره یا مخزن افقی. توی این مقاله سعی داریم به مزای استفاده از هرکدوم از مخازن بپردازیم تا بهتر بتونید درباره شکل مخزن خودتون تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب مخازن عمودی و افقی

زمانی که تصمیم به خرید یک مخزن آب می‌گیرید یکی از سؤالاتی که به‌احتمال‌زیاد براتان پیش میاد این‌که مخزن عمودی بهترِ یا مخزن افقی. هر کدوم از این مخازن مزایا و معایب خودشون رو دارند و با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید باید یکی از اونها رو انتخاب کنید. در ابتدا نیازِ به این نکته توجه کنید که یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که مخازن عمودی بیشتر از مخازن افقی موردتوجه قرارگرفته‌اند اینه که درگذشته مخازن فلزی عمودی بسیار رایج بودند و ساخت اونها آسان‌تر بود. همین موضوع باعث شده استفاده از مخازن عمودی حتی در تانکرهای پلی‌اتیلن نیز رایج‌تر باشه اما امروزه با تنوع بالایی که در بازار وجود داره به‌راحتی میتونید با توجه به نیاز و محل قرار دهی شکل مخزن رو انتخاب کنید. توی این مقاله سعی داریم به نکته‌های چند مزیت هرکدام از مخازن بپردازیم تا بهتر بتونید درباره شکل مخزن خودتون تصمیم بگیرید.

پایداری
شاید تصور برخی افراد این باشه که مخازن عمودی برای ذخیره مایعات مانند آب یا کودهای مایع پایداری بیشتری دارند اما این به این معنا نیست که مخازن افقی پایداری ندارند. اگر سطح صافی رو برای قرار دهی مخازن افقی در نظر بگیرید پایداری اونها هم به‌اندازه کافی خواهد بود اما پایداری مخازن عمودی مقداری بالاتر است.

توزیع فشار
اگر تصمیم به خرید مخازن با گنجایش بسیار بالا دارید بهتره از مخازن عمودی استفاده کنید زیرا مخازن ذخیره عمودی توزیع فشار بیشتری را ایجاد می‌کنند که میتونه امنیت اونها رو بیشتر کند.

هزینه
مخازن ذخیره آب افقی گران‌ترند. این به این دلیله که قطر اونها بیشتره و بنابراین برای ایمن بودن به دیواره‌های ضخیم‌تری احتیاج دارند. مخزن عمودی به مواد کمتری نیاز داره و بنابراین تولیدش ارزان‌تر است.

بهره‌وری
به دلیل گرانش زمین مخازن عمودی به انرژی کمتری برای پمپاژ نیاز دارند؛ بنابراین باعث میشه کارآمدتر باشند.

اشغال فضا
مخازن عمودی جای کمتری نسبت به مخازن افقی اشغال می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید از فضای خود برای تجهیزات یا فضای کار بیشتر استفاده کنید. برای ساختمان‌های مسکونی که فضای محدودی دارند، صرفه‌جویی در فضا میتونه اهمیت ویژه‌ای داشته باشه.

حمل‌ونقل
مخازن افقی حمل‌ونقل آسان‌تری نسبت به مخازن عمودی دارند و به‌راحتی در وانت و یا کامیون جا میشن.

ارتفاع
در بعضی مواقع با محدودیت ارتفاع مواجه هستیم که در این صورت می‌توانیم از مخازن افقی استفاده کنیم.

امنیت در بادهای شدید
اگر قراره مخزن آب رو بدون هیچ محافظی در فضای باز و در معرض بادهای شدید قرار بدین بهتره از مخازن افقی استفاده کنید چون این مخازن نسبت به مخازن عمودی در برابر بادهای شدید مقاوم‌ترند و برنمی‌گردند.

زمانی که تصمیم به هزینه برای مخزن می‌گیرید باید قبل از خرید به بعضی از نکات توجه کنید تا بعد از خرید پشیمون نشید. مخازن سوما مخصوص نگهداری آب آشامیدنی هستند و دو مدل عمودی و افقی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش سوما تماس بگیرید.

 

نظرات کاربران

آرین
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۷:۲۱:۲۸
ممنونم از توضیحات کامل

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.