مخزن چه اندازه ای بخریم؟

پاسخ به سوال «مخزن چه اندازه ای انتخاب کنیم؟» بسیار بستگی به مصرف شما در روز داره. اما با توجه به استانداردهای جهانی و به توصیه سازمان نظام مهندسی در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا مخزن مناسبی رو نسبت به صرف و تعداد افراد انتخاب کنید

پاسخ به سؤال «مخزن چه اندازه‌ای انتخاب کنیم؟» بسیار بستگی به مصرف شما در روز داره. واضحِ که هرچقدر مخزن شما بزرگ‌تر باشه شما میتونید آب بیشتری رو ذخیره کنید اما در این مطلب ما به شما کمک می‌کنیم تا مخزن مناسبی رو نسبت به مصرف و تعداد افراد انتخاب کنید.

چه مقدار آب نیاز دارید؟
به‌طور متوسط یک خانواده چهار نفرِ روزانه حدود 600 لیتر آب مصرف می‌کنه که به ازای هر نفر حدود 120 تا 200 لیتر آب میشه. بر اساس توصیه سازمان نظام‌مهندسی شما باید آب ذخیره برای حداقل 12 ساعت را داشته باشید. بنابراین یک مخزن 250 الی 300 لیتری برای هر خانواده چهار نفرِ یا هر واحد تقریباً کافی و مناسب است. برای صرفه‌جویی در مصرف آب نگاهی به مقاله «چطوری در مصرف آب صرفه جویی کنیم؟» بندازید.

به‌طور تقریبی موارد استفاده از آب در خانواده‌ها به این‌گونه است:

50٪ - استفاده در فضاهای باز (شستشوی اتومبیل، حیاط، آبیاری باغچه)
17٪ - حمام
13٪ - سرویس بهداشتی
11.5٪ - لباسشویی
8.5٪ - مصارف دیگر (شامل نوشیدن)

در بسیاری از موارد گزینه اول حذف میشه و این امر بسیار به ذخیره آب کمک می‌کنه. بااین‌حال، اندازه مخزن آب موردنیاز شما به نحوه استفاده از آب بستگی داره. شاید تعجب کنید که اکثر قریب به اتفاق آب خانگی شما احتمالاً بیرون از خانه یعنی در دوش، توالت و یا لباسشویی استفاده میشه. درحالی‌که تمام آبی که از منبع اصلی تأمین آب وارد خانه شما میشه تصفیه شدست و میتونه در جاهای ضروری‌تری استفاده بشه. اصولاً لازم نیست باغ یا ماشین خودتون رو با آب آشامیدنی بشویید. برای این‌گونه مصارف میتونید از آب جمع‌آوری‌شده توسط باران استفاده کنید.

ابعاد و اندازه تانکر
با توجه به مکانی که برای نصب مخزن در نظر گرفتید میتونید مخزنی عمودی و یا افقی انتخاب کنید. بهتره قبل از انتخاب مخزن سری به مقاله «مخزن افقی بخرم یا عمودی؟» بیاندازید. به صورت کلی درب مخازن سوما طوری طراحی‌شده‌اند که جای کمتری رو اشغال کنند تا محدودیت کمتری در انتخاب محل نصب مخازن داشته باشید. مخازن سوما سه‌لایه هستند و از تابش نور خورشید به داخل تانکر که مهم‌ترین عامل رشد جلبک است جلوگیری می‌کنند. بنابراین میتونید با خیال راحت مخزن آب رو در هر کجای منزل نصب کنید. برای تهیه مخازن به لیست نمایندگی‌های موجود در قسمت «از کجا بخریم؟» مراجعه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.