راهنمای نصب مخازن سوما

بعد از انتخاب مخزن مناسب نوبت به نصب مخازن می‌رسد. نصب صحیح مخزن باعث افزایش طول عمر مخزن آب می‌شود و نصب غیراصولی باعث ترک خوردن و تغییر شکل مخزن و مشکلات دیگر می‌شود. برای جلوگیری از هر مشکل لازم است که به یک سری نکات در هنگام نصب توجه کنید. در این مقاله قصد داریم به چند نکته درباره نصب اصولی مخازن اشاره کنیم.

مخازن ذخیره آب متناسب با نیازهای مختلف در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوتی تولید می‌شوند، اما هدف اصلی همه مخازن نگهداری از آب آشامیدنی، مایعات مجاز، مواد شوینده و بهداشتی، اسیدی و... است. نصب صحیح و اصولی مخازن به دلیل اینکه باعث افزایش طول عمر مخازن می‌شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین با رعایت چند نکته ساده می‌توانید مخازن را درست نصب کنید و خیالتان از بابت نصب صحیح و اصولی مخزن راحت باشد. در این مقاله قصد داریم به نکاتی درباره نصب مخازن سوما اشاره‌کنیم.

 

 

محل مناسب برای نصب مخزن آب سوما

قبل از خریداری و انتخاب نوع مخزن باید محل نصب و قرارگیری مخزن آب رو در نظر بگیرید. یک سطح صاف، بدون شیب و پستی‌وبلندی مناسب نصب مخزن آب سوما است. بعد از پیدا کردن محل مناسب برای نصب مخزن، مسیرهای ورودی و اندازه درب‌ها را چک کنید. گاهی اوقات محلی که برای نصب در نظر گرفتهاید مناسب است اما درب‌های ورودی و راهروهای تنگ اجازه انتقال مخزن به محل موردنظر را نمیدهند. اگر با این مشکل مواجه شدید نگران نباشید و برای گرفتن مشاوره درباره انتخاب مخزن آب مناسب با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شرایط را نصب اصولی مخزن مهیا کنید
صرف‌نظر از نوع مخزنی که انتخاب میکنید، برای ایستادن مخزن به یک سطح صاف و مسطح نیاز دارید. بعضی از مصرف‌کنندگان از بتن برای پی‌سازی مخزن استفاده میکنند اما روش‌های مقرون‌به‌صرفه تری همچون ایجاد سطح سیمانی هم برای این کار وجود دارد. یادتان باشد که مخزن آب سوما باید در محلی کاملاً صاف و بدون شیب و پستی بلندی قرار بگیرد. در غیر این صورت ممکن است دچار ترک یا نشتی شود. بهترین حالت برای نصب مخزن این است که یک سطح صافی ایجاد کنید که از خود مخزن حداقل 20 سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد.

نصب هواکش یا سوپاپ
گاهی اوقات آب داخل مخزن به پایان میرسد اما پمپ همچنان در حال فعالیت است و با مکش قدرتمندش سعی در کشیدن آب از مخزن رو دارد. در این مواقع ممکن است مخزن آب به دلیل خالی بودن دچار تغییر فرم و مچالگی شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است تا با نصب سوپاپ بر روی مخزن، هوای داخل مخزن را به گردش دربیاوریم. بیشتر مخازن موجود در بازار فاقد سوپاپ هستند و مصرف‌کنندگان برای افزایش عمر مخزن مجبور به تهیه سوپاپ یا هواکش هستند. اما خبر خوب اینجاست که تمام مخازن سوما دارای سوپاپ هستند و دیگر نیازی به نصب کردن سوپاپ بر روی آن‌ها نیست. همان‌طور که گفته شد سوپاپ مخزن باعث در جریان قرار دادن هوای داخل مخزن آب میشود و از خسارت‌های احتمالی جلوگیری میکند.

محل امنی را برای نصب مخازن انتخاب کنید
اگر رفتار مناسبی با مخزن آب داشته باشید و تمام موارد توصیه‌شده توسط سوما را رعایت کنید، حداقل به مدت 15 الی 20 سال از مخزن آب بینیاز میشوید. مخازن پلی‌اتیلن را به‌ دور از اشیاء با حرارت بالا قرار دهید و از قرار دادن اشیاء سنگین بر روی مخازن خودداری کنید چون این کار باعث آسیب رساندن به مخزن میشود.

4 نکته مهم که هنگام نصب مخزن آب باید به آنها توجه کنید
1) مخازن را با تیکه سنگ و تکه کاشی و هر شی سخت دیگری تراز نکنید
2) تعبیه تکیه‌گاه زیر شیر فلکه خروجی الزامی است
3) از قرار دادن اشیاء بر روی مخازن جلوگیری کنید و آنها را به دور از حرارت قرار دهید
4) چنانچه از شبکه آب شهری جهت پر کردن مخزن استفاده می‌کنید، در مسیر ورودی آب از فلوتر مکانیکی استفاده کنید و با بازدید دوره‌ای فلوتر از عملکرد صحیح مخزن آب سوما اطمینان حاصل کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.