طول عمر و مقاومت مخازن پلی‌اتیلن در سرما و گرما

یکی از سؤال‌های متداولی که همیشه از کارشناسان فروش سوما پرسیده میشه طول عمر و مقاومت مخازن ذخیره آب پلی‌اتیلن در سرما و گرما هست. اگر شما هم درباره طول عمر و مقاومت مخازن آب پلی‌اتیلن سؤال دارید بهتره این مطلب رو حتما بخونید.

آب یکی از عناصر مهم در زندگی موجودات زنده‌ست و از اونجایی که مرگ و زندگی انسان‌ها و گیاهان وابسته به این عنصر بی‌رنگ هست؛ بنابراین در طول تمام فصول سال باید به‌اندازه کافی در دسترس باشه. به همین یکی از سؤال‌های متداولی که همیشه از کارشناسان فروش سوما پرسیده میشه طول عمر و مقاومت مخازن ذخیره آب پلی‌اتیلن در سرما و گرما هست چون هنوز هم خیلی از افراد فاقد لوله‌کشی آب هستند و برای ذخیره آب مصرفی از مخازن آب پلی‌اتیلن استفاده می‌کنند. توی این مطلب سعی کردیم به این سؤالات پاسخ بدیم و ابهامات ایجادشده رو برطرف کنیم. پس اگر شما هم درباره طول عمر و مقاومت مخازن آب پلی‌اتیلن سؤال دارید بهتره این مطلب رو تا آخر بخونید.

طول عمر مخازن پلی‌اتیلن

مخازن پلی‌اتیلن با توجه به شرایط نگهداری، نحوه مراقبت و نصب، طول عمر متفاوتی دارند. برای مثال مخزن ذخیره آب پلی‌اتیلن اگر در فضای بسته و بر روی زیرسازی مناسب قرار بگیره طول عمر بیشتری نسبت به یک مخزن پلی‌اتیلن قرارگرفته در فضای باز و بر روی زیرسازی نامناسب داره. این امر تنها مختص مخازن پلی‌اتیلن نیست و درباره تمام محصولات صادق هست. اما به‌طورکلی ماده پلی‌اتیلن طول عمر بالایی داره و در شرایط مناسب بین 15 الی 25 سال عمر می‌کنه. مخازن پلی‌اتیلن در صورت نشتی و یا ترک‌خوردگی قابل تعمیر هستند و باز هم مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مقاومت مخازن پلی‌اتیلن در گرما

گندم بریان یکی از گرم‌ترین نقاط کره زمین و ایران هست که گرمای اون در تابستان به 67 درجه سلسیوس می‌رسه؛ اما سؤال اصلی اینجاست که یک مخزن ذخیره آب تا چه دمایی رو تحمل میکنه و دچار تغییر شکل نمیشه؟ برای این سؤال باید بدونید که مخازن پلی‌اتیلن در همه جای دنیا حداکثر قادر به تحمل 60 درجه سلسیوس هستند. مطئنن شما در منطقه گندم بریان زندگی نمی‌کنید و دمای منطقه زندگی شما خیلی کمتر از دمای قابل‌تحمل مخازن پلی‌اتیلن در گرماست؛ بنابراین حتی اگر در شهرهای گرم و خشک ایران زندگی می‌کنید و مخازن آب رو در معرض تابش نور خورشید قرار می‌دید، بهترِه بدونید که مخازن پلی‌اتیلن مقاومت بالایی در برابر گرما دارند و در هنگام تولید اونها به تمام موارد توجه شده. اگرچه مخازن پلی‌اتیلن در گرما دچار مشکل نمیشن اما توصیه ما به شما اینه که برای افزایش طول عمر مخزن و خنک نگه‌داشتن آب داخل مخزن بهترِ تا یک سایه‌بان و یا پوشش برای مخزن آب ایجاد کنید. ایجاد سایه‌بان برای مخزن علاوه بر جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید باعث محافظت از مخزن آب در برابر بادهای شدید، خطرات احتمالی مثل پرت شدن سنگ یا اشیاء بر روی مخزن آب هم میشه.

میزان مقاومت مخازن ‌پلی‌اتیلن در سرما

یخ‌زدگی مخزن آب بیشتر زمانی رخ میده که آب موجود در مخزن ذخیره آب پلی‌اتیلن برای طولانی‌مدت بلااستفاده مانده باشه. در این شرایط اگر مخزن آب کاملاً پر باشه و درب مخزن کاملاً بسته باشه ممکنه که مخزن آب پلی‌اتیلن شما در اثر یخ‌زدگی دچار ترک و مشکل بشه. در غیر این صورت هیچ مشکلی برای مخزن پیش نمیاد و با تابش نور خورشید به مخزن و در جریان قرار دادن آب، مشکل یخ‌زدگی مخزن ذخیره آب پلی‌اتیلن برطرف میشه؛ بنابراین برای جلوگیری از هرگونه خسارت به مخزن آب پلی‌اتیلن در هوای سرد، بهترِ تا آب رو به‌صورت کامل پر نکنید تا جای کافی برای افزایش ده‌درصدی آب هنگام یخ‌زدگی باقی بمونه و همین‌طور یک عایق‌بندی مناسب برای مخزن ایجاد کنید تا در سرمای شدید از یخ‌زدگی در امان بمونه.

نتیجه‌گیری

مخازن ذخیره آب پلی‌اتیلن با توجه به شرایط آب و هوایی تولید شدن و مقاومت بالایی در شرایط مختلف دارند. همونطور که گفته شد اگر در منطقه خیلی گرم زندگی می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم تا یک سایه‌بان برای مخزن ایجاد کنید و یا اگر در مناطق خیلی سرد زندگی می‌کنید برای جلوگیری از یخ‌زدگی بهترِ که مخازن رو عایق‌بندی کنید. در صورت رعایت نکات ذکرشده هیچ اتفاقی برای مخازن آب پیش نمیاد و طول عمر بالایی خواهند داشت. در ضمن مخازن پلی‌اتیلن سوما فقط برای ذخیره آب آشامیدنی توصیه میشن و مناسب نگهداری از مواد شیمیایی نیستند؛ بنابراین شرایط ذکرشده فقط برای ذخیره آب آشامیدنی‌ست و در صورت استفاده مخازن سوما برای نگهداری مواد شیمیایی مسئولیت کار، بر عهده خود مشتری است. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌های «چطور از یخ‌زدگی مخزن در زمستان جلوگیری کنیم؟» و «چطور مخزن آب رو در تابستان خنگ نگه داریم؟» هم سری بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مخازن پلی‌اتیلن سوما با کارشناسان فروش سوما و یا نمایندگی شهر خودتان تماس بگیرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.