مخزن آب پلی‌اتیلن چند لایه تهیه کنیم؟

مخزن آب تک لایه چه فرقی با مخزن آب سه‌لایه داره؟ برای ذخیره آب آشامیدنی مخزن چندلایه تهیه کنیم؟ برای گرفتن جواب دربارۀ مخازن تک‌لایه و سه‌لایه این مطلب رو تا آخر مطالعه کنید.

اگر تا به حال به سراغ خرید مخزن آب رفته باشید، مخازن متنوعی را دیده‌اید که با نام‌های تجاری مختلف و ویژگی‌های متنوعی در بازار وجود دارند. بعضی از آن‌ها به صورت تک‌لایه و برخی دیگر چهار‌لایه هستند. مطمئنن این سوال برایتان پیش آمده که هر کدوم از مخازن برای چه مصارفی مناسب هستند و برای نگه‌داری آب آشامیدنی مخزن چند لایه مناسب است. در این مطلب سعی داریم تا به این موضوع بپردازیم و جواب برخی سوال‌های پرتکرار که هر روز از کارشناسان فروش سوما پرسیده میشه رو پاسخ بدیم. اگر به دنبال جواب سوالاتی مثل «مخزن آب تک لایه چه فرقی با مخزن آب سه‌لایه داره؟»، «برای ذخیره آب آشامیدنی مخزن چندلایه تهیه کنیم؟» و... هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب رو تا آخر مطالعه کنید.

کدام مخزن آب بهتر است؟ سه‌لایه یا تک لایه؟

تقریباً تمام مخازن پلی‌اتیلن در ابتدا به‌صورت تک لایه تولید می‌شدند. اگرچه این مخازن از خیلی لحاظ‌ها نسبت به مخازن فلزی بهتر بودند اما مردم برای ذخیره آب آشامیدنی در مخازن پلی‌اتیلن دچار یک مشکل بزرگ می‌شدند و اون هم آلوده شدن آب آشامیدنی به جلبک بود. جلبک‌های سبز باکتری‌های فتوسنتز کننده‌ای هستند که می‌توانند در آب شیرین و دریا رشد کنند. این جلبک‌های سبز برای انسان‌هایی که مستقیماً در معرض آن هستند یا آن‌ها رو مصرف می‌کنند، خطراتی ایجاد می‌کند. علائم این بیماری شامل تحریک پوست و مخاط، علائم شبه آنفولانزا و بیماری‌های دستگاه گوارش است و در موارد جدی میتونه منجر به تشنج، نارسایی کبدی، حتی اختلال تنفسی بشه. این جلبک‌ها علاوه بر مضراتی که برای بدن ایجاد می‌کنند، باعث بوی نامطبوع و تغییر طعم آب هم می‌شوند که برای بعضی از افراد بسیار ناخوشایند و غیرقابل‌تحمل هست.

بعد از گزارش مصرف‌کنندگان نسبت به مشکل رشد جلبک در مخازن آب، تولیدکنندگان برای حل این مشکل شروع به تولید مخازن سه‌لایه کردند. همونطور که احتمالاً می‌دانید، علت اصلی ایجاد جلبک در آب، تابش نور خورشید به داخل آب هست. مخازن سه‌لایه، دارای یک‌لایه‌ی سیاه‌رنگ هستند که از تابش نور خورشید به داخل مخزن جلوگیری می‌کنند و درنتیجه مانع ایجاد جلبک در آب می‌شوند؛ بنابراین در صورت استفاده از مخازن سه‌لایه، حتی اگر مخزن آب در معرض نور خورشید هم باشد آلوده به جلبک نمیشه و آب داخل مخزن زلال باقی می‌ماند؛ بنابراین مخازن سه‌لایه مناسب نگهداری آب آشامیدنی هستند و هیچ جای نگرانی برای مصرف‌کننده باقی نمی‌گذارد چون اگر از شرکت‌های معتبری مثل سوما تهیه بشن دارای نشان سلامت و گواهی بهداشتی هستند و از مواد فود گرید تهیه‌شده‌اند.

مخازن سه‌لایه سوما

همونطور که گفته شد مخازن سه‌لایه بهترین گزینه برای ذخیره و نگهداری از آب آشامیدنی هستند و مانع ورود نور خورشید به داخل آب میشن. این مخازن توسط متخصصین و بعد از بررسی‌های فراوان تولیدشده‌اند و کاملاً بهداشتی هستند. مخازن سوما همگی از مواد درجه‌یک تهیه‌شده‌اند و قیمت مناسبی نسبت به محصولات موجود در بازار دارند. این مخازن مناسب نگهداری از آب آشامیدنی هستند و برای ذخیره مواد شیمیایی، سم، مواد شوینده و... توصیه نمی‌شوند. در ادامۀ این مطالب بهتر است مقاله «مخزن چه اندازه‌ای بخرم؟» را مطالعه کنید. همچنین برای اطلاع از نمایندگی‌های فروش سوما به «از کجا بخریم؟» سر بزنید و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و پرسیدن هرگونه سؤال دربارۀ مخازن سه‌لایه سوما، با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.