به هیچ عنوان این مخازن رو خریداری نکنید!

تمام مخازن آب پلی‌اتیلن بهداشتی و مناسب نگهداری از آب آشامیدنی نیستند. به دلیل اهمیت بالای کیفیت آب مصرفی، مخزن مورد استفاده برای نگهداری از آب هم از اهمیت بالای برخورداره. توی این مقاله قصد داریم به مخازنی بپردازیم که ارزش خرید ندارند. 

اگر دربارۀ مخازن و مادۀ پلی‌اتیلن اطلاعی نداشته باشید، به‌احتمال زیاد همۀ مخازن آب رو مثل هم می‌بینید. درصورتی‌که اصلاً این‌طور نیست، چون اگر این حرف صحت داشت، تعداد محدودی از شرکت‌های تولید مخزن پرطرفدار نمی‌شدند. ماده اولیۀ استفاده شده، طراحی، روش تولید، مهارت و سابقۀ بالای شرکت‌های تولیدی باعث می‌شه تا یک مخزن آب با کیفیت بالاتری تولید بشه و رضایت تمام مشتریان رو جلب کنه. در مقالات قبلی دربارۀ بهترین مخازن برای نگهداری آب آشامیدنی و ویژگی‌های یک مخزن خوب صحبت کردیم. حالا قصد داریم به مخازنی بپردازیم که ارزش خرید ندارند و هنگام انتخاب باید توجه کنید تا این مخازن رو خریداری نکنید.

  1. مخزن آب‌ دست‌دوم

امروزه به کمک سایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی شما میتونید خیلی راحت هر چیزی که می‌خواید رو به‌صورت دست‌دوم خریداری کنید. این کار شاید درباره بعضی از کالاها فکر خوبی باشه اما دربارۀ مخزن آب اصلاً ایدۀ خوبی نیست. شاید بتونید مخازن آب ‌دست‌دوم رو با قیمت پایین‌تر پیدا کنید اما به‌هیچ‌عنوان این کار رو نکنید. خرید مخزن آب ‌دست‌دوم اصلاً بهداشتی نیست و ممکنه باعث بیماری شما بشه. افراد گاهی اوقات از مخزن آب برای نگهداری مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و در صورت اینکه مصرف‌کننده بعدیِ اون مخزن شما باشید معلوم نیست چه بلایی به سر سلامتی شما و خانوادتون بیاد. پس به‌هیچ‌عنوان مخزن آب‌دست‌دوم نخرید! برای اینکه مطمئن بشید می‌تونید یک سر به مقاله «مخزن آب دست دوم بخرم یا نخرم؟» بزنید.

  1. مخزن آب تولیدشده از مواد اولیه بازیافتی

بعضی‌اوقات برای اینکه قیمت مصرف‌کننده پایین‌تر بیاد، تولیدکنندگان برای تولید مخازن آب از مواد اولیه بازیافتی استفاده می‌کنند. گاهی اوقات این مواد در لایه داخلی مخزن به رنگ آبی و با اسم آنتی باکتریال به فروش میرسه. این مخازن برای نگهداری آب آشامیدنی مناسب نیستند و بوی نامطبوعی دارند. مخزن نگهداری آب آشامیدنی باید از بهترین مواد اولیه و فود گرید تولیدشده باشه و سازمان غذا و دارو اون رو تائید کرده باشه؛ بنابراین قبل از اقدام به خرید، نشان استاندارد و تأییدیه‌های مخزن آب مخصوص نگهداری آب آشامیدنی رو چک کنید و به‌هیچ‌عنوان مخزن آب تولیدشده از مواد اولیه بازیافتی رو خریداری نکنید.

 

  1. مخازن آبی که خدمات پس از فروش ندارند

پشتیبانی خوب و خدمات پس از فروش نقش بسیار مهمی در اثبات اصالت کالا دارند و باعث حفظ مشتری‌ها می‌شوند. در صورت داشتن خدمات پس از فروش، رضایت مصرف‌کنندگان بالاتر می‌ره و درنهایت به فروش بیشتر منجر میشه. داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی به این معنیه که شرکت تولیدکننده از کالای خودش اطمینان داره؛ بنابراین شما با اطمینان بیشتری میتونید روی اونها حساب باز کنید. برای مثال مخازن سوما دارای 30 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند و خیال شما رو حداقل تا 10 سال راحت می‌کنند. درنتیجه قبل از خرید مخزن نگهداری آب آشامیدنی به این موضوع دقت کنید که محصول خریداری‌شده دارای خدمات پس از فروش باشه و به‌هیچ‌عنوان مخازن نگهداری آب آشامیدنی بی‌نام‌ونشان و بدون خدمات پس از فروش رو خریداری نکنید!

 

  1. سایت‌های اینترنتی نامعتبر

به دلیل کمبود وقت و انرژی، ممکنه خیلی از خریدهامون رو آنلاین انجام بدیم. خرید اینترنتی توی خیلی از موارد بسیار راحت‌تر از خرید حضوریه و وقت کمی رو از ما می‌گیره اما در رابطه با خرید مخزن آب مخصوص نگهداری آب آشامیدنی، شاید بهتر باشه تا خرید حضوری کالا رو انتخاب کنیم. شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مخازن آب از طریق نمایندگی‌های معتبر محصولات خودشون رو به فروش میرسونن چون بهتره تا قبل از خرید اندازه مخزن آب رو از نزدیک ببینید تا بتونید با توجه به فضای موجود نوع مخزن مناسب رو انتخاب کنید؛ بنابراین بهتره که مخازن مخصوص نگهداری آب آشامیدنی رو از نمایندگی‌های معتبر در سراسر ایران تهیه کنید و تا حد امکان از خرید اینترنتی مخزن آب اجتناب کنید!

 

نتیجه‌گیری

مخزن آب محصولی نیست که دائماً عوض بشه؛ بنابراین باید در انتخاب اون دقت لازم رو به خرج بدیم چون قراره سالیان سال مورداستفاده قرار بگیره. علاوه بر خواندن مقالات قبلی درباره «ویژگی‌های یک مخزن خوب» و «از چه شرکتی مخزن آب بخریم؟» این مقاله میتونه بهتون کمک کنه تا قبل از خرید مخزن آب به نکات مهم توجه کنید و از خریدتون رضایت کامل داشته باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.