از چه شرکتی مخزن آب بخریم؟

در این مقاله سعی داریم به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب یک مخزن آب باکیفیت در نظر بگیرید و ادعاهای نادرستی که بعضی از شرکت‌ها برای فروش محصولات خودشان میگویند اشاره کنیم.

از چه شرکتی مخزن آب بخریم؟

آب آشامیدنی عنصر مهمی است که باید در جای مطمئن و بهداشتی نگهداری شود. در صورت آلوده شدن آب، افراد دچار بیماری‌های گوناگونی می‌شوند که گاهی اوقات این خسارات جبران‌ناپذیر است. برای جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی باید آب را در محلی امن نگهداری کنیم تا از میکروب‌ها و آلودگی‌های محیطی دور باشد. یک مخزن آب باکیفیت دارای ویژگی‌های خاصی است که در این مقاله سعی داریم به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب یک مخزن آب باکیفیت در نظر بگیرید و ادعاهای نادرستی که بعضی از شرکت‌ها برای فروش محصولات خودشان میگویند اشاره کنیم و درنهایت برند مطمئنی را برای تهیه مخزن آب یا تانکر پلاستیکی معرفی خواهیم کرد.

 

ویژگی‌های بهترین مخزن برای نگهداری آب آشامیدنی

مخزن آب چیزی نیست که بدون تحقیق و از شرکت‌های بی‌نام آن را خریداری کنید. شرکت‌های بسیاری برای کسب سود بیشتر با از ادعاهای نادرست سعی در جذب دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در ابتدا قبل از خرید مخزن آب باید اطمینان پیدا کنیم تا ظرفیت مخزن با آن چیزی که گفته می‌شود مطابقت داشته باشد. دوم کیفیت مواد اولیه مخزن است که باید مرغوب و نو باشد. در غیر این صورت آن مخزن برای نگهداری آب آشامیدنی مناسب نیست و سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. نکته سوم استفاده از نام‌های دروغین با اسم‌های آنتی باکتریال و ضد میکروب است که هیچ تأییدیه‌ای از سازمان بهداشت ندارند و تنها برای افزایش فروش و سود بیشتر از این اصطلاحات استفاده می‌کنند.

  • تشخیص حجم واقعی مخزن

به دلیل رقابت بالا در بازار موجود، بعضی از شرکت‌ها کم‌فروشی می‌کنند. بله، کم‌فروشی در مخزن هم وجود دارد! این سودجویان حجمی که به مشتریان می‌دهند کمتر از حجم درخواستی آن‌ها است به همین دلیل شاید قیمت آن نیز کمی کمتر از شرکت‌های دیگر باشد. برای تشخیص حجم واقعی مخزن فرمول‌های خاصی وجود دارد که اگر از حوصله شما خارج است می‌توانید آن را با مخازن دیگر از شرکت‌های معتبر مقایسه کنید.

  • تشخیص نو بودن مواد تشکیل‌دهنده مخزن آب

تشخیص دقیق اینکه مخزن آب از مواد تشکیل‌دهنده نو یا بازیافتی تهیه‌شده، کمی دشوار است. اما در بعضی از موارد بوی مخزن باکیفیت و رنگ آن با مخازن تهیه‌شده از مواد بازیافتی قابل‌تشخیص است. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید بهتر راه این است که از شرکت‌های معتبر خرید کنید و به پروانه ساخت بهداشتی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، گواهینامه ایمنی غذایی و نشان استاندار محصولات دقت کنید.

  • جانتان را به خطر نیاندازید!

بعضی از شرکت‌های سودجو برای اینکه محصولات خود را بیشتر بفروشند از نام‌هایی همچون «مخازن آنتی باکتریال» استفاده می‌کنند. درصورتی‌که این اسم هیچ‌چیزی جز یک ادعای نادرست نیست! مخازن آنتی باکتریال هیچ‌گونه تأییدیه‌ای از سازمان غذا و دارو ندارند و این تنها نامی خیالی است که بر روی محصولات گذاشته‌اند. استفاده از مخازن آنتی باکتریال باعث می‌شود تا حس امنیت کاذب به مصرف‌کننده داده شود و بنابراین نظافت و شستشوی مخازن که از مؤثرترین روش‌ها در مقابله با آلودگی‌های باکتریایی است نادیده گرفته شود. استفاده از این مخازن باعث می‌شود تا آنتی‌بادی کمتری در کودکان تولید شود و احتمال ابتلا به آسم را افزایش می‌دهد؛ بنابراین قبل از خرید مخزن نسبت به اطلاعات نادرستی که داده می‌شود آگاهی داشته باشید و از شرکت‌هایی که از این نام‌ها استفاده می‌کنند دوری‌کنید.

 

از چه شرکتی مخزن آب بخریم؟

شاید از هر شرکتی سؤال کنید جوابش این باشد که بهترین مخازن را تولید می‌کند و بهتر است از آن‌ها خرید کنید؛ اما سوما با توجه به موضوعات مطرح‌شده تصمیم‌گیری را بر عهده خود شما می‌گذارد. سوما تولیدکننده مخازن آب مخصوص آب آشامیدنی است و تمام مخازن از بهترین مواد اولیه تهیه‌شده‌اند. طراحی درب مخازن سوما به‌گونه‌ای است تا جای کمتری را اشغال کند و هنگام جایگذاری شما را دچار مشکل نمی‌کند. وزن محصولات سوما سبک‌تر از دیگر مخازن موجود در بازار است و این امر قیمت آن را مناسب‌تر کرده است تا تمام مردم قدرت خریداری آن را داشته باشند. مخازن سوما همگی سه‌لایه هستند و مناسب نگهداری آب آشامیدنی می‌باشند. سه‌لایه بودن این مخازن باعث می‌شود تا نور خورشید راهی برای ورود به مخزن نداشته باشد و درنتیجه جلبکی در کار نخواهد بود. مخازن عمودی و افقی سوما همگی دارای نشان استاندارد هستند و هیچ جایی برای نگرانی شما باقی نمی‌گذارند.

 

نتیجه‌گیری

در بازار رقابتی امروز هرکسی سعی می‌کند تا سود بیشتری به دست بیاورد؛ بنابراین بانام‌های ساختگی و بدون اینکه به فکر مصرف‌کنندگان باشند محصولات خود را ارائه می‌کنند. برای تهیه هر محصولی بهتر است قبل از خرید آن کمی مطالعه کنید. در این مطلب به موارد مهمی اشاره کردیم که یک شرکت خوب همه این موارد را رعایت می‌کند و نکات را در نظر می‌گیرد. در هنگام خرید سعی کنید به تمام موارد دقت کنید و شرکت مطمئنی را برای خرید تانکر و یا مخزن آب مخصوص نگهداری آب آشامیدنی انتخاب کنید. مطالعه مقالۀ «راهنمای خرید بهترین مخزن نگهداری آب آشامیدنی» نیز می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.