چطور در تهران مخزن آب تهیه کنیم؟

در این مطلب به‌صورت خلاصه به نکات مهم در تهیۀ مخزن آب و نحوۀ خریداری کردن آن پرداختیم؛ پس اگر قصد تهیۀ مخزن آب در تهران را دارید این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

شاید فکر کنید پایتخت کشور نباید هیچ مشکلی با آب مصرفی داشته باشد. درصورتی که اینگونه نیست. تهران شهر بزرگی‌ست و بیشتر از 10 میلیون جمعیت دارد. به دلیل اینکه مصرف آب در تهران خیلی بالاست، مردم در بعضی از بخش‌های تهران با مشکل افت فشار آب مواجه هستند و برای رفع مشکل فشار آب بسیاری از ساختمان‌ها، خانه‌های مسکونی و ویلایی از مخزن آب استفاده می‌کنند. همچنین بر اساس مقررات ملی ساختمان ایران، در ساختمان‌های مسکونی بیش از 4 طبقه یا بیش از ده واحد آپارتمانی برای ذخیرۀ آب باید از مخزن آب استفاده کرد. همین امر هم باعث شده تا میزان مصرف مخزن آب پلی‌اتیلن در تهران بالا برود. در این مقاله به راهنمای خرید مخزن آب در تهران می‌پردازیم؛ پس در ادامه مطلب با ما باشید.

شاید تصور عموم این باشد که استفاده از مخزن آب در تهران کم است زیرا به ندرت دیده می‌شود. درصورتی‌که استفاده از تانکر آب در تهران بالا است و بسیاری از مجتمع‌ها و آپارتمان‌هایی که به استاندارد و مسائل اضطراری اهمیت می‌دهند حتما حداقل یک مخزن آب در ساختمان قرار داده‌اند. زمانی‌که تصمیم به خرید مخزن آب در تهران گرفتید، اول باید جنس مخزنتان را انتخاب کنید. در این مرحله بهتر است مقالۀ «راهنمای خرید بهترین مخزن برای نگهداری از آب آشامیدنی» را مطالعه کنید؛ سپس حجم مورد نیاز برای ذخیرۀ آب را محاسبه کنید. مقالۀ «مخزن چه اندازه‌ای بخرم؟» می‌تواند در انتخاب سایز مناسب مخزن به شما کمک کند.

مهمترین نکات برای تهیۀ مخزن آب در تهران:

  • محاسبۀ حجم مخزن مورد نیاز: برای تهیۀ مخزن آب در تهران اول باید حساب کنید که مخزن چه اندازه‌ای نیاز دارید. همانطور که در مقاله‌ای جداگانه نیز به آن اشاره کردیم براساس مقررات ساختمان ایران، در ساختمان‌های مسکونی بیش از 4 طبقه یا بیش از ده واحد آپارتمانی باید مخزن آب با گنجایش دست کم 12 ساعت مصرف یعنی 250 لیتر برای هر واحد در شبانه‌روز پیش‌بینی بشود.
  • در نظر گرفتن محل مناسب برای قرار دادن مخزن آب: به دلیل محدودیت جا در خانه‌های تهران، قبل از تهیۀ مخزن باید به محل قراردهی مخزن توجه کنید. محل استاندارد برای نصب مخزن آب در اتاق تاسیسات است. اما اگر شما این امکان را ندارید، لازم است تا فضای مناسبی را در حیاط خلوت، نزدیک پمپ آب، پشت بام، زیر پله و ... در نظر بگیرید.
  • بررسی محدودیت‌های مسیر برای انتقال مخزن آب: بعد از اینکه محل مناسبی را برای قراردهی مخزن آب پیدا کردید به بررسی مسیر انتقال مخزن دقت کنید. گاهی اوقات درب ورودی اجازۀ انتقال مخزن را نمی‌دهد و یا در راه‌پله‌های بسیار باریک فضای کافی برای رد کردن مخزن وجود ندارد. پس قبل از خریداری کردن مخزن حتما به این نکات توجه کنید.
  • انتخاب شرکت مطمئن برای خریداری مخزن آب در تهران: شرکت‌های بسیاری در حوزۀ تولید مخازن آب فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها برای کسب سود بیشتر از نام‌های مخازن آنتی باکتریال استفاده می‌کنند. درصورتی‌که این مخازن هیچ‌گونه تأییدیه‌ای از سازمان غذا و دارو ندارند و تنها یک ادعای نادرست است. شرکت‌های معتبر و باسابقه‌ای در بازار وجود دارند که بعد از بررسی‌های کافی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. سوما یکی از آن شرکت‌های خوش‌نام در حوزۀ تولید مخازن پلی‌اتیلن است که تمام محصولات را با بهترین کیفیت تولید می‌کند. تمام مخازن سوما مخصوص نگهداری آب آشامیدنی هستند و برای تهیۀ مخزن آب در تهران کافی است به نمایندگی‌های معتبر سوما در تهران مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به‌صورت خلاصه به نکات مهم در تهیۀ مخزن آب و نحوۀ خریداری کردن آن پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ مخازن آب پلی‌اتیلن با کارشناسان فروش سوما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های تخصصی آن‌ها بهره‌مند شوید. درضمن به منظور تهیۀ مخازن آب سوما پس از یافتن آدرس نمایندگی از بخش «از کجا بخریم؟» به نزدیک‌ترین نمایندگی در شهر خود مراجعه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.