چند نکته مهم قبل از خرید مخزن

در این مقاله به نکاتی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید اشاره کرده‌ایم؛ بنابراین اگر قصد خرید مخزن آب را دارید، نکات ذکر شده در این مطلب به شما کمک کند تا محصول بهتری را انتخاب کنید.

چند نکته مهم قبل از خرید مخزن

زندگی و زنده ماندن بدون آب تمیز غیرممکن است؛ زیرا تمام سلول‌های بدن انسان به آب نیاز دارند. ممکن است مدت زمان زیادی را بتوانیم بدون غذا زنده بمانیم؛ اما تنها 3 الی 4 روز بدون آب طاقت میاوریم. وقتی آب در بدنمان کم می‌شود کلیه‌های ما از کار می‌افتند، ضربان قلبمان تند می‌شود، درجه حرارت بدن بالا می‌رود و حتی در بینایی نیز اختلال صورت می‌گیرد. در شرایط اضطراری همچون سیل، زلزله و حوادث دیگری که منجر به قطع آب می‌شود، به‌سرعت به اهمیت بالای آب آشامیدنی پی می‌بریم.

در این مقاله به چند نکته مهم قبل از خرید مخزن اشاره کردیم که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند.

ماده مورد نظر برای نگهداری در مخزن

قبل از تهیه مخزن، باید مشخص کنید که آن را برای نگهداری از چه ماده‌ای نیاز دارید. مخازن پلی‌اتیلن تقریبا برای هر نوع مایعاتی مناسب هستند. بعضی مخازن موجود در بازار تک لایه بوده و مقاومت بالاتری نسبت به مخازن چند لایه در برابر مواد شیمیایی دارند؛ بنابراین قبل از خرید مخزن، کاربرد آن را مشخص کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. مخازن سوما به‌دلیل سه لایه بودن، مناسب نگهداری از آب آشامیدنی هستند و از عبور نور خورشید به داخل مخزن که از مهمترین عوامل ایجاد جلبک در آب است جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توانید از مخازن سوما برای مواد شیمیایی استفاده کنید؛ زیرا مناسب این کار نیستند. اگر همچنان در انتخاب نوع مخزن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا برای اطمینان بیشتر با کارشناسان فروش سوما تماس بگیرید.

 

مخزن چه اندازه ای نیاز دارید و آیا محل قرارگیری مخزن را مشخص کرده‌اید؟

قبل از خرید مخزن، به اندازه و محل قراردهی مخزن دقت کنید. درب ورودی و راهروها را چک کنید و مطمئن شوید که مخزن مورد نظر به‌راحتی از آنجا عبور می‌کند. گنجایش مخزن را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. برای اطمینان بیشتر به مقاله "مخزن چه اندازه ای انتخاب کنیم؟" مراجعه کنید. هنگام در نظر گرفتن گنجایش مخزن، حداقل دو نفر بیشتر از تعداد خودتان را درنظر بگیرید؛ چون ممکن است در مواردی مصرف آب بیشتر شود و در آن صورت آب کم می‌آورید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

قبل از خرید مخزن، به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول توجه کنید. برای مثال محصولات سوما دارای 30 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند. فریب گارانتی‌های طولانی مدت را نخورید؛ خیلی از آن‌ها قابل استفاده نیستند و کارایی ندارند.

 

آیا پلاستیک استفاده شده در مخزن، دارای گواهی ایمنی برای نگهداری آب آشامیدنی است؟

نگهداری از آب در مخازن بهداشتی مسئله بسیار مهمی است؛ بنابراین قبل از اینکه آب آشامیدنی و مصرفی را داخل مخزن بریزید، از بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنید و گواهی‌های بهداشتی شرکت را چک کنید.

 

از یک فروشنده مطمئن مخزن را خریداری کنید

قبل از خرید مخزن، از فروشنده و شرکت آن اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از شرکت تولیدکننده، نیاز دارید تا به‌دنبال پاسخ چند سوال بروید.

شرکت تولید کننده چند سال سابقه تولید مخازن پلی‌اتیلن را دارد؟ گواهی محصولات شرکت را چک کنید. شرکت مورد نظر چند نمایندگی فروش فعال در کل ایران دارد؟ با کارشناسان فروش شرکت صحبت کنید و سوال‌های خودتان را درباره نمایندگی‌ها بپرسید.

 

در بازار امروز، شرکت‌های متفاوتی به‌عنوان تولیدکننده مخازن پلی‌اتیلن فعالیت می‌کنند؛ اما فقط چند شرکت در کل ایران وجود دارند که سابقه خوبی در صنعت پلیمر دارند و به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. شرکت‌های باسابقه، قابل اعتمادتر هستند؛ زیرا تجربه بیشتری دارند و تعداد مصرف‌کنندگان راضی در آن‌ها بیشتر است؛ بنابراین قبل از تهیه مخزن پلی‌اتیلن حسابی دربارۀ شرکت سازنده آن تحقیق کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به چند نکته مهم اشاره کنیم که توجه به آن‌ها قبل از تهیه مخزن ضروری است. این نکات به شما کمک می‌کند تا مخازن بادوام و استاندارد تهیه کنید و تا سالیان سال خیالتان از بابت محل نگهداری و ذخیره آب آشامیدنی آسوده باشد. اگر بعد از خواندن این مقاله، سوالی در ذهن شما ایجاد شد که پاسخ‌اش را پیدا نکردید، کارشناسان سوما منتظرند تا ابهامات شما را درباره تانکرهای پلاستیکی سوما را برطرف کنند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.