سوالات متداول

تقریبا هر روزه سوالات مشابهی از کارشناسان فروش ما درباره مخازن سوما پرسیده میشه که هنگام خرید مخازن ممکنه برای همه پیش بیاد. در اینجا سعی کردیم به مهمترین سوالات شما پاسخ بدیم. اگر باز هم جواب سوالتون رو اینجا پیدا نکردید میتونید به راحتی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

1. آیا مخازن سوما ضد جلبک هستند؟
بله. تمام مخازن تولید شده توسط سوما سه لایه هستند و از ورود نور خورشید به داخل مخزن که از مهم‌ترین عوامل ایجاد جلبک در آب هست جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل مخازن سوما مخصوص نگهداری آب آشامیدنی هستند و برای مصارف دیگر توصیه نمی‌شن.

2. آیا یخ زدن آب موجب آسیب دیدن مخزن می‌شه؟
خیر، یخ‌زدگی آب به خودی خود موجب آسیب دیدن مخزن نمی‌شود فقط باید اطمینان حاصل کرد که فضای خالی در بالای مخزن جهت انبساط آب در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد وجود داشته باشد. برای جلوگیری از یخ‌زدگی مخزن آب و آسیب دیدن مخزن نیاز است اقداماتی انجام دهید که پیشنهاد می‌شود مقالۀ «چطور از یخ‌زدگی مخزن در زمستان جلوگیری کنیم؟» را مطالعه کنید.

3. عمر مخازن تولید شده توسط سوما چقدر است؟
شرایط مختلفی وجود دارند که هر یک به نوبۀ خود بر عمر مخزن اثر می‌گذارند:
نوع و دمای موادی که در مخزن نگهداری می‌شود: مخازن سوما مخصوص نگهداری آب آشامیدنی هستند اما اگر این مخازن در دمایی که جهت کاربری در آن طراحی نشده‌اند مورد استفاده قرار بگیرند عمر کوتاه‌تری خواهند داشت. برخی از مواد شیمیایی اثرات بلندمدتی بر روی پلی اتیلن دارند. به عنوان مثال محلول هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) در اثر مجاورت با نور خورشید و افزایش دما تخریب می‌شود. این امر باعث ایجاد رسوب در کف مخزن میشود و در صورتی که این رسوبات به صورت ادواری از کف پاک شوند، عمر مخزن افزایش خواهد یافت.

نحوۀ استقرار مخزن: یکی از مهم‌ترین عواملی که بر عمر مخزن اثر می‌گذارد عدم استقرار صحیح مخزن است. جهت آگاهی به دستورالعمل نحوۀ صحیح استفاده از مخازن مراجعه کنید.

مجاورت در برابر نور خورشید و اشعۀ ماورای بنفش: مخازنی که در فضاهای سرپوشیده نگهداری می‌شوند عمر بیشتری نسبت به مخازنی دارند که در مجاورت اشعه ماورای بنفش خورشید نگهداری می‌شوند.

نحوه کاربری مخزن: مخازنی که جهت نگهداری سیالات به کار میرن و میزان سیال در آن‌ها همیشه در یک سطح مشخص باقی می‌ماند عمر بیشتری از مخازنی دارند که دائماً در معرض پر و خالی شدن قرار می‌گیرند. ضمناً مخازنی که در یک مکان خاص نصب و نگهداری میشن از مخازنی که دائماً در حال انتقال و حمل و نقل هستند به علت قرار گرفتن در معرض تنش‌های کمتر، عمر بیشتری دارند. اما به طور کلی و در صورتی‌که موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید مخازن سوما حداقل 10 الی 15 سال عمر خواهند کرد.

4. مخازن سوما تا چه مدت گارانتی و خدمات پس از فروش دارند؟
مخازن سوما به مدت 30 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارند. کلیۀ مخازنی که دستورالعمل‌های نصب، نگهداری و کاربرد در خصوص آن‌ها رعایت شود، در زمان مصرف مشمول گارانتی خواهند بود.

5. سوما از چه نوع مواد اولیه جهت تولید محصولات خود استفاده می‌کند؟
پلی اتیلن فودگرید سنگین دورانی 3840

6. چرا مخازن سوما مناسب نگهداری آب آشامیدنی هستند؟
از آنجایی که مخازن تولید شده توسط سوما با استفاده از مواد اولیه و نگهدارندۀ گرید بهداشتی تولید می‌شوند، کاملاً جهت استفاده‌های بهداشتی مناسب هستند و آب آشامیدنی بدون تغییر رنگ، طعم، بو و مزه در آن‌ها قابل نگهداری است. ضمنا مخازن تولید شده سوما دارای پروانۀ ساخت بهداشتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند. مخازن سوما همگی سه لایه هستند و مخازن سه لایه به دلیل لایۀ مشکی رنگ میانی آن‌ها مانع ورود نور خورشید به داخل مخزن می‌شوند و از رشد جلبک جلوگیری می‌کنند. بنابراین طراحی مخازن سوما به گونه‌ای است که کاملا مناسب نگهداری آب آشامیدنی باشد.

7. چرا باید داخل مخزن آب رو هر چند وقت یکبار تمیز کنیم؟
رسوباتی که در آب لوله‌کشی وجود دارد به مرور زمان در مخزن آب ته‌نشین می‌شوند و ممکنه بعد از مدتی بر روی مزه آب تاثیر بذارن. همچنین اگر مخزن در معرض تابش مستقیم نور مستقیم باشد ممکن است آب داخل مخزن آلوده به جلبک شود. اگرچه مخازن سوما همگی سه لایه هستند و لایۀ وسط آن‌ها به گونه‌ای است که مانع تابش نور خورشید به داخل مخزن آب می‌شود.

8. هر چند وقت یکبار باید داخل مخزن را تمیز کرد؟
بستگی به میزان آلودگی مخزن دارد اما به طور کلی تمیز کردن داخل مخزن حداقل سالی یکبار ضروری است.

9. آیا نور خورشید باعث کاهش عمر مخزن آب می‌شود؟
درصورتی‌که مخزن برای طولانی مدت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد سفت می‌شود و اگر تحت فشار زیاد باشد احتمال شکستن آن بیشتر است. اگر مخزن آب از مواد بازیافتی و یا ناخالص تولید شده باشد سرعت سفت و شکننده شدن آن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که بعضی از مخازن با وجود دارا بودن گارانتی، کمتر از 5 سال عمر می‌کنند. اما مخازن سوما همگی از مواد باکیفیت و خالص تهیه شده‌اند و حداقل 10 الی 15 سال عمر خواهند کرد.

10. آیا راهی جهت تشخیص زمان تولید مخازن آب سوما وجود دارد؟
بله، سال و ماهی که مخزن در آن تولید شده برروی مخزن حک شده است ضمناً برچسبی برروی مخزن چسبانده شده است که از طریق آن روز و شیفت تولید مخزن هم به راحتی قابل شناسایی است.

11. چطور از شرایط و دستورالعمل نحوۀ استقرار و بهره‌برداری مخازن سوما اطلاع پیدا کنیم؟
بر روی تمامی مخازن تولید شده توسط سوما برچسبی وجود دارد که دستور‌العمل استقرار مخازن برروی آن ذکر شده است. ضمنا دستورالعمل نصب، نگهداری و کاربرد مخازن به همراه برگ گارانتی توسط نمایندگی‌های مجاز سوما به شما تحویل داده خواهد شد.

12. آیا این مخازن را می توان به صورت تحت فشار مورد استفاده قرار داد؟
خیر، این مخازن فقط جهت استفاده در فشار اتمسفری طراحی و تولید شده اند.

13. مخازن سوما را از کجا خریداری کنیم؟
سوما در سراسر ایران نمایندگی فعال دارد. برای اطلاع از نمایندگی ها قسمت «از کجا بخریم؟» را مطالعه کنید و یا با شمارۀ درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی کنند.

14. چگونه مخازن پلی اتیلنی با مواد اولیۀ خالص و ناخالص را تشخیص دهیم؟
مخازن پلی اتیلنی با مواد اولیۀ خالص که می‌تواند حاوی پرکننده‌هایی مانند کربنات کلسیم باشد از طرق زیر قابل شناسایی هستند:

1- در مخازن بی‌رنگ می‌توان با بریدن قطعۀ کوچکی از آن و با اندازه‌گیری دانسیتۀ آن، به وجود مواد ناخالص پی برد. در صورتی‌که دانسیتۀ مخزن حدود 935/0 – 939/0 گرم بر سانتی متر مکعب باشد نشاندهنده ی استفاده از مواد خالص در تولید آن است.

2- در صورتی‌که مخزنی دچار شکستگی شده باشد و سطح مقطع در محل شکست با حالت سفید شدگی و گچی شکل مشاهده گردد، نشاندهندۀ وجود ناخالصی در مواد اولیۀ به کار برده شده است.

3- در صورتی که با لمس کردن سطح داخلی مخازن، لایه‌ای سفید بر روی دست بنشیند نشان‌دهندۀ وجود کربنات کلسیم در ماتریس پلیمر است. قابل ذکر است که مخازن پلی اتیلنی سوما به صورت کاملا خالص تولید می‌گردند.

15. چرا باید از بین مخازن موجود در بازار سوما را انتخاب کنیم؟
• طراحی درب های سوما به گونه‌ای است که به راحتی در فضاهای مختلف قرار می‌گیرد و جای کمتری را اشغال می‌کند.
• وزن مخازن آب سوما کمتر از مخازن موجود در بازار است و علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب‌تری دارد.
• درب مخازن سوما دارای سوپاپ است. سوپاپ باعث می‌شود تا هوا همیشه داخل مخزن در جریان باشد و از مچاله شدن مخزن جلوگیری می‌کند. بیشتر مخازن موجود در بازار بدون سوپاپ هستند و مصرف کننده برای افزایش طول عمر مخزن مجبور است تا خودش برای مخزن سوپاپ نصب کند.
• مخازن سوما از درجه یک‌ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند و طول عمر بالایی دارند.
• نمایندگی‌های سوما در سراسر ایران در حال فعالیت هستند و تهیۀ محصولات به راحتی و با سرعت انجام می‌گیرد.
• مخازن سوما دارای تاییدیۀ بهداشتی از سازمان غذا و دارو، گواهینامۀ استاندارد، گواهینامۀ ایمنی مواد غذایی و... هستند و کاملا مناسب نگهداری آب آشامیدنی می‌باشند.
• تمام مخازن تولید شده توسط سوما سه لایه هستند و مانع ورود نور خورشید به داخل مخزن که از مهم‌ترین عوامل ایجاد جلبک در آب است می‌شوند. این مخازن مخصوص نگهداری آب آشامیدنی هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.
• کارشناسان سوما همگی مجرب و باتجربه هستند و هر روز هفته در ساعات اداری، آمادۀ پاسخگویی به تمام سوالات شما دربارۀ مخزن آب هستند.

16. مخزن عمودی بخریم یا افقی؟
انتخاب مخزن عمودی و یا افقی بستگی به استفاده و فضای شما دارد. برای اطلاع از تفاوت‌های مخازن عمودی و افقی مقالۀ «مخزن افقی بخرم یا عمودی ؟» را مطالعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

17. مخازن سوما در کجا تولید می شوند؟
مخازن سوما در شهر زیبای ساری در استان مازندران تولید می‌شوند. این شرکت از سال 1377 تجربۀ تولید مخازن پلی اتیلن را دارد و از بهترین تولیدکنندگان در حوزۀ تولید مخازن پلی اتیلن است.

18. چرا نمی‌توانیم از مخازن سوما برای نگهداری مواد شیمیایی استفاده کنیم؟
طراحی و ساخت سوما مخصوص نگهداری آب آشامیدنی است و برای موارد دیگر توصیه نمی‌شود.

19. امکان خرید اینترنتی مخازن سوما وجود دارد؟
در حال حاضر، خیر. برای خرید مخازن آب بهتر است ابتدا سایز آن را از نزدیک ببینید. نمایندگی‌های سوما در سراسر ایران فعالیت می‌کنند. بنابراین بهتر است قبل از خرید ابتدا به نزدیک‌ترین نمایندگی مراجعه کنید و محصول را از نزدیک مشاهده کنید. فروش اینترنتی مخازن فعلا در دستور کار نیست اما ممکن است در آینده این امکان نیز برای عزیزان فراهم شود.

20. آیا مخازن سوما تک‌رنگ هستند؟
بله. رنگ سفید به دلیل بهداشتی بودن برای مخازن آب مناسب‌تر از رنگ‌های دیگر است. در مواردی رنگ این مخازن به سفارش مصرف‌کنندگان قابل تغییر است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ رنگ محصولات با کارشناسان فروش سوما تماس بگیرید.

21. محصولات از چه روشی تولید می‌گردند؟
تمامی مخازن تولیدی این شرکت به‌صورت یکپارچه و با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌ها به روش قالب‌گیری دورانی تولید می‌گردند.

22. راه‌های ارتباطی با سوما کدام است؟
برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ جزئیات محصولات، پیشنهاد و انتقادات می‌توانید با کارشناسان فروش سوما تماس بگیرید و یا از طریق صفحۀ اینستاگرام سوما به آدرس Soumatank@ با ما در ارتباط باشید.

23. مخزن سه لایه بهتر است یا تک لایه؟
این موضوع کاملا به موارد استفاده شما بستگی دارد اما برای نگهداری آب آشامیدنی بهترین گزینۀ مخازن سه لایه است زیرا از ایجاد جلبک جلوگیری می‌کند.

24. سوما مخازن آنتی باکتریال تولید نمی‌کند؟
مخزن آنتی باکتریال تنها یک ادعای نادرست است. هیچ مخزن آنتی باکتریالی در ایران تایید سازمان غذا و دارو را ندارند و بعضی از شرکت‌ها از این نام برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند.

25. آیا می‌توانیم مخازن را بر روی سکو قرار دهیم؟
در صورتی‌که محل تعبیه شده برای مخزن کاملا صاف، بدون شیب و بزرگتر از مخزن باشد و تمام کف مخزن را پوشش دهد، برای قراردهی مخزن بر روی سکو هیچ مانعی وجود ندارد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.