مخزن آب دست دوم بخرم یا نخرم؟

کالای دست‌دوم به کالایی گفته میشه که یکبار توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند و یکبار دیگه تصمیم به استفاده مجدد از اون‌ها گرفته میشه. این محصولات قیمت پایین تری نسبت به محصولات نو دارند. توی این مقاله قراره به سوال «مخزن آب دست دوم بخرم یا نخرم؟» جواب بدیم. 

کالای دست‌دوم به کالایی گفته میشه که یک‌بار توسط فرد دیگری مورداستفاده قرارگرفته‌اند و یک‌بار دیگه تصمیم به استفاده مجدد از اونها گرفته میشه. کالاهای دست‌دوم معمولاً در مقایسه با کالاهای جدید بسیار ارزان‌تر هستند و در طولانی‌مدت با تکیه‌بر محصولات دست‌دوم میشه در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کرد. بعضی افراد به تهیه کالاهای دست‌دوم علاقه دارند و از این کار لذت می‌برند. اگرچه مزایای زیادی در خرید کالاهای دست‌دوم وجود داره، اما هنوز هم برخی از مشکلات مربوط به این نوع خرید وجود داره. برای مثال میتونیم به تهیه کالاهای شخصی و بهداشتی به‌صورت دست‌دوم اشاره‌کنیم. بسیاری از افراد هنگام استفاده از لوازم دست‌دوم دچار بیماری‌های واگیردار و مسری شده‌اند. متأسفانه یا خوشبختانه برنامه و سایت‌های معروف زیادی در دنیای اینترنت وجود دارند که فضای خریدوفروش کالاهای دست‌دوم رو آسان‌تر کرده‌اند. اما از نظر بهداشتی تهیه بعضی محصولات به‌صورت دست‌دوم ممکنه خطرناک باشه و شما رو دچار مشکل کنه. در اینجا به چند معایب استفاده از محصولات دست‌دوم می‌پردازیم.

  • محصولات دست‌دوم شامل گارانتی نمیشن
    محصولات دست‌دوم شاید به محیط‌زیست کمک کنند اما اگه امروز وسیله‌ای رو خریداری کنید و روز بعدش از کار بیوفته، کاری از دستتون بر نمیاد. کالاهای دست‌دوم شامل گارانتی و خدمات پس از فروش نمیشن و هیچ ضمانتی در دست فرد خریدار نیست.
  • بعضی از کالاهای دست‌دوم به‌درستی کار نمیکنند
    ممکنه نفر قبلی که اون کالا رو تهیه‌کرده فرد باسلیقه‌ای نباشه و به‌درستی از وسیله‌اش نگهداری نکرده باشه یا ممکنه چیزی که می‌خرید تعمیر شده باشه و وقتی به دستتون می‌رسه فقط برای بار اول روشن بشه. خوبه که قبل از خرید کالای دست‌دوم به این موارد توجه کنید.
  • کالاهای دست‌دوم قابل‌اعتماد نیستند
    کالاهای نو دارای نشان استاندارد و مجوزهای مختلفی هستند که روی اونها هک شده و اما در محصولات دست‌دوم خبری از نشان استاندارد و سلامت نیست. یکی دیگه از نقاط ضعف خرید کالاهای دست‌دوم غیرقابل اطمینان بودن اونهاست. به‌عنوان‌مثال، یک ماشین دست‌دوم دیر یا زود در معرض خطر بیشتری قرار خواهد گرفت.
  • عمر کالاهای دست‌دوم کمتر از کالاهای نو و جدیده
    کالاهای دست‌دوم برای سال‌های طولانی مورداستفاده قرارگرفته‌اند و مقدار زیادی از عمرشان رو طی کردن. بنابراین ممکنه عمر کالاهای دست‌دوم نسبت به کالاهای نو و جدید کمتر باشه.
  • خرید کالاهای دست‌دوم ممکنه زمان‌گیر باشه
    برای خرید کالاهای دست‌دوم باید به مکان‌های خاصی مراجعه کنید. اگر محل فروش کالاهای دست‌دوم به شما نزدیک نباشه، ممکنه وقت زیادی ازتون بگیره.
  • تنوع پایین محصولات دست‌دوم

تنوع کالاهای دست‌دوم کمتر از کالاهای موجود در بازاره و شما مجبور به انتخاب از بین کالاهای موجود هستید. یافتن محصولات دست‌دوم خوب نه‌تنها میتونه وقت‌گیر باشه، بلکه محصولات محدودی هم متناسب با علاقه‌مندی‌های شما پیدا میشه. برای خرید کالاهای دست‌دوم شما ناچار به انتخاب از بین مدل‌ها و رنگ‌های موجود هستید و گزینه‌های محدودی دارید.

  • بعضی از کالاهای دست‌دوم ممکنه آسیب‌دیده باشند
    درحالی‌که بسیاری از محصولات دست‌دوم نقص‌های جزئی دارند، برخی از اونها به‌طورکلی دیگه هیچ کارایی‌ای ندارند. بااین‌حال بعضی از صاحبان به این واقعیت اهمیت نمیدن و هنوز هم اون محصولات شکسته و بی‌فایده رو برای فروش میزارن.
  • کالاهای دست‌دوم ممکنه بهداشتی نباشند
    بهداشت در مسائل مربوط به‌سلامتی جسمانی از اهمیت بالایی برخورداره. بعضی از افراد دوست ندارند محصولات دست‌دوم رو خریداری کنند چون اونها رو غیربهداشتی می‌دانند. درواقع بسیاری از مردم به دلیل مشکلات احتمالی بهداشتی نمی‌خوان از کاناپه یا تختخواب‌هایی استفاده کنند که قبلاً استفاده شدند.

مخزن آب دست‌دوم بخرم یا نخرم؟

آب به دلیل کاربردهای فراوانی که داره باید در جای امن و مطمئنی نگهداری بشه. مخزن آب یکی از کالاهای مهمه که باید در تهیه اون بسیار دقت کنیم. در بسیاری از موارد به‌ویژه در مواردی که مربوط به‌سلامتی انسان هست، استفاده از کالاهای دست‌دوم ممکنه گزینه خوبی نباشه. مخزن آب هم یکی از اون مواردی‌ست که استفاده دست‌دوم از اون به‌هیچ‌عنوان توصیه نمیشه.

  • مخزن دست‌دوم از نظر بهداشتی تائید نمیشه و ممکنه نفر قبلی در اون مایعات غیرمجاز، اسید و یا مواد شوینده نگهداری کرده باشه.
  • در هنگام خرید یک مخزن باید به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول دقت بشه. در صورت خرید مخزن دست‌دوم این گزینه رو نخواهید داشت و مخزن رو بدون هیچ ضمانتی خریداری خواهید کرد.
  • مخزن آب محصولی نیست که شما نیاز به تهیه مکرر اون داشته باشید. با خرید یک مخزن تا سالیان سال از تهیه مخزن راحت میشید بنابراین با کمی هزینه بیشتر مخزن نو و جدید تهیه کنید.
  • مخازن متنوعی در بازار موجود هستند که میتونید با توجه به نیاز و سلیقه، رنگ و گنجایش اون رو مشخص کنید. در صورت تصمیم به خریداری کردن مخزن دست‌دوم، ممکنه گنجایش و مدل موردنظر خودتان رو پیدا نکنید و به‌ناچار مجبور به انتخاب مخزن از بین مدل‌های موجود بشید.

نتیجه‌گیری
تهیه مخزن دست‌دوم از هیچ لحاظ به نفع شما نخواهد بود چون تهیه مخزن دست‌دوم اصلاً بهداشتی نیست و به‌احتمال‌زیاد به ضرر سلامتی شما تمام میشه. بنابراین با خرید مخزن نو و جدید هم از گارانتی و خدمات فروش محصول استفاده کنید و هم ازلحاظ بهداشتی بودن محصول خیال جمع باشید. درنتیجه به دلیل مسائل بهداشتی به‌هیچ‌عنوان استفاده از مخزن دست‌دوم رو پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.