چطور مخزن آب رو در  تابستان خنک نگه داریم؟

در طول فصل تابستان، دمای هوا در روز افزایش پیدا می‌کند. این به این معناست که مخزن آب نصب شده در پشت بام و یا فضای باز برای ساعات طولانی‌تری به طور مستقیم در معرض آفتاب سوزان تابستان قرار می‌گیرند. بنابراین، اگر دنبال یک راه حل خوب برای این مشکل هستید، با ما باشید تا در این مقاله کمکتون کنیم.

پاکستان کشوری‌ست که ذخیره آب در مخازن نصب شده در پشت بام ساختمان ها و خانه ها یک عمل معمول است. آب ذخیره شده از طریق لوله های متصل به آب خروجی به کل خانه می‌رسد. در طول فصل تابستان، دمای هوا در روز افزایش پیدا می‌کند. این به این معناست که مخزن آب نصب شده در پشت بام و یا فضای باز برای ساعات طولانی‌تری به طور مستقیم در معرض آفتاب سوزان تابستان قرار می‌گیرند. این امر معمولاً تا حدی باعث گرم شدن آب موجود در مخزن می‌شود که تقریباً غیر قابل تحمل است و استفاده از اون از طریق شیرآلات تقریباً غیرممکن می‌باشد. به عنوان یک راه حل موقت برای مشکل گرمایش آب، میتونید قبل از استفاده از اون برای حمام کردن، آبیاری گیاهان، تمیز کردن و شستشو، آب داغ رو در یک سطل بریزید و بذارید تا چند دقیقه خنک بشود. این کار میتواند یک کار سخت و زمانبر باشد، به خصوص اگر مجبور باشید روزانه اون رو برای سایر کارهای روزمره خانگی انجام بدید. بنابراین، اگر دنبال یک راه حل خوب برای این مشکل هستید، با ما باشید تا در این مقاله کمکتون کنیم.

نکاتی برای خنک کردن مخزن آب در طول تابستان
بیایید نگاهی به چند روش آسان و مفید برای خنک نگه داشتن مخزن آب در فصل تابستان بیندازیم:


• مخزن آب رو سفید کنید
• مخزن آب رو در یک فضای بسته نصب کنید
• مخزت آب و تمام لوله های آبرسانی رو عایق بندی کنید

سفید کردن مخازن آب
یکی از موثرترین راه ها برای خنک نگه داشتن تانکر آب در تابستان، رنگ آمیزی مخزن با رنگ سفید یا هر رنگ روشن دیگست. این واقعیت ثابت شده که سطوح رنگ روشن در مقایسه با سطوح تیره رنگ، نور رو بیشتر منعکس می‌کنند بنابراین باعث میشن مخزن نور کمتری رو به خودش جذب کنه. در نتیجه، قبل از اینکه هوا خیلی گرم بشه مخزن آب رو از بیرون با رنگ سفید رنگ کنید. برای این کار باید از رنگ های مناسب استفاده کنید.

اما اگر دنبال دردسر نیستید، مخزن فعلی خودتون رو با یکی از مخازن سفید سوما عوض کنید. مخازن سوما همگی سفیدند و از سه لایه تشکیل شدند و مانع ورود نور خورشید به داخل مخزن که از مهمترین دلایل ایجاد جلبک در آب هست میشه. نمیشه گفت رنگ سفید مخازن آب باعث میشه تا آب داخل مخزن در تمام طول تابستان خنک ببماند اما تا حدی از گرم شدن آب جلوگیری میشه.

مخزن آب رو در یک فضای بسته نصب کنید
نور خورشید ممکنه بزرگترین مشکل شما در این زمینه باشد. بنابراین بهتره مخزن آب رو جابجا کنید و اون رو در فضای بسته نصب کنید. این یکی از بهترین نکات در مورد نحوه خنک نگه داشتن مخزن آب در طول تابستان است. اگه امکان ساخت یک فضای بسته و جابجایی مجدد مخزن آب رو ندارید، می‌تونید به راحتی یک مکان سایه دار در اطراف مخزن آب ایجاد کنید. این روش نه تنها در بین بهترین روش های خنک نگه داشتن مخزن آب در فصل تابستان در نظر گرفته میشه، بلکه از مواد مخزن آب هم در برابر فرایند تخریب محافظت می‌کند.

همه لوله های آب رسانی رو عایق بندی کنید
همراه با کار بر روی نکات قبلی در مورد اینکه چطور مخزن آب رو خنک نگه داریم، شما همچنین باید تمام لوله های آبرسانی رو عایق بندی کنید. این امر نه تنها به شما کمک می‌کنه تا توی تابستان درجه حرارت آب رو تا حد قابل تحملی کنترل کنید بلکه باعث میشه در فصل زمستان هم از یخ زدگی مخزن آب جلوگیری کنید. به خصوص اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که هوا به شدت سرد میشود.

هنگام طراحی سوما به همه ی موارد ذکر شده دقت شده است. بنابراین کاملا مناسب نگهداری آب آشامیدنی هستند. با سوما مطمئن خواهید بود که آب داخل مخزن جلبک نمی‌بندد. برای تهیه محصولات سوما به نمایندگی های مجاز در سراسر ایران مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.